Jeszcze sobie tej książki nie kupiłam, ale wiem, że jest dla mnie idealna. Daniel Kantor analizuje temat religii w projektowaniu graficznym „Graphic Design and Religion”. Autor często pracuje dla korporoacji, projektuje i jak sam mówi 99% jego pracy to tematyka świecka.

W swojej książce zastanawia się, czy należałoby podejść do tego jednego procenta inaczej. Stwierdza, że rzeczywiście pierwszym odruchem jest przepuścić projekt przez ten sam młyn co pozostałe grafiki, dochodzi jednak do konkluzji, że potrzebne jest inne podejście.

Daniel Kantor odwołuje się do tradycji średniowiecza, gdzie obraz pełnił funkcję służebną, miał za zadanie wspomagania modlitwy, uwielbienie Boga, nie miał być „sztuką dla sztuki.” Jedocześnie jednak, twórcy dokładali strań, aby było to dzieło wypracowane, najwyższej jakości. Dlaczego dziś miałoby być inaczej?

Autor „Graphic Design and Religion” uważa, że współcześni twórcy zatracili tę naturalną łączność sztuki z pogłębionym przekazem religijnym. Nie mogłabym się bardziej zgodzić. Cały czas mam niedosyt. Nie wystarczy namalować aniołka, żeby uznać, że to dobre jakości projekt o tematyce religijnej. Większość propzycji rynkowych cechuje niska jakość wykonania lub brak pogłębionej myśli teologicznej. Szukam perełek, które przeczą tej tezie i jest ciężko.

Podsumowując łatwiej mi znaleźć Boga w szeroko pojętej sztuce współczesnej niż sztukę w propozycjach strikte religijnych.

Autor „Graphic Design and Religion”, jak rozumiem z opisu, podaje pozytywne przykłady oraz ukierunkowuje twórców na pomocne tropy jak na przykład: Tajemnica.

7098_raggbotts_page

 

 

 

 

 

wpisz wyszukiwaną frazę

Koszyk

Brak produktów w koszyku.